ЈГСП: Ригорозна контрола аутобуса у новој згради техничког прегледа

НОВИ САД: У новој згради Техничког прегледа Јавног градског саобраћајног предузећа свакодневно се раде редовни прегледи градских аутобуса, а екипа “Дневника” разговарала је са три радника – Крстимиром Зобићем, Сашом Ивковићем и Жељком Недићем.
a
Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Како је Зобић рекао, у новом објекту са најсавременијом опремом, прегледи су ригорозни и поштује се све што закон налаже.

– Ми смо строги како би грађани могли да се возе без бриге, те иако поједини аутобуси изгледају старо, технички су исправни – казао је Зобић. – Свакодневно сарађујемо са мајсторима који су задужени за поправку и одржавање, сваку неисправност региструјемо и прослеђујемо им радни налог, а аутобуси се не враћају у саобраћај док не буду поправљени и поново прођу технички преглед.

Лане је урађено 690 техничких прегледа – градски превозник располаже са 266 аутобуса који подлежу техничком прегледу два пута годишње, што значи да је 158 аутобуса враћено због неисправности. Као и током техничког прегледа аутомобила, објекат је затворен при тестирању аутобуса, па се унутра налазе само контролори.

– Дневно прегледамо до десет возила, а по аутобусу нам је потребно око 45 минута, с тим да он мора прво да се спреми и очисти, као што би неко припремао свој ауто за технички – објаснио је Зобић. – Прво идентификујемо возило, потом га тестирамо на ваљцима, где утврђујемо исправност кочница, а затим се мере издувни гасови, где смо, такође, строги. Не желимо да загађујемо град, аутобуси морају да се среде и поправе да што мање диме, али, неки након шест месеци почну поново да се кваре и диме, па их ми поново доводимо у ред. Имамо доста нових возила која су углавном исправна и технички преглед пролазе из првог покушаја.

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

На “развлакачици”, металним плочама које љуљају аутобус, из канала се проверава под аутобуса и бележе неправилности, а након тога следи и провера унутрашњости. На крају линије се контролише светлосна сигнаизација.

– Наш посао је леп, али је стресан јер ми гарантујемо исправност возила, па смо и прве особе које сносе одговорност уколико се догоди нешто лоше – казао је Саша Ивковић. – Управо због безбедности путника и возача нам се нико не меша у посао, те све радимо како је прописано.


Уложено 65 милиона динара

Нова зграда Техничког прегледа у дворишту фирме ЈГСП “Нови Сад” на Футошком путу површине је 647 квадрата, а за њу је издвојено 65 милиона динара.

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Објекат старог техничког прегледа саграђен је 1962. године, а ЈГСП “Нови Сад” је прво предузеће у тадашњој Федеративној Народној Републици Југославији које је добило 1964. године решење да може обављати технички преглед моторних и прикључних возила.


Просечна тежина аутобуса је 14 тона, а током прегледа, на мониторима се приказују неправилности, израђују се дијаграми и у обзир се узима свако одступање. На пример, приликом провере кочница, важно је да је коефицијент кочења изнад 50 одсто. Бољи простор и опрема олакшала је посао радницима у техничком прегледу, па им је на располагању и апарат за мерење издувних гасова који мери бензинске, дизел и моторе на гас, као и камера за очитавање броја мотора и детектор за цурење гаса, док се стари објекат за технички преглед са ваљцима који су у функцији користи искључиво као испомоћ мајсторима у провери исправности кочница између техничких прегледа.

Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

– Уз велико залагање Града и градоначелника Милоша Вучевића, као и људи који су били задужени за пројекат и нашег шефа Мирка Добријевића, имамо нову халу која је топла и климатизована, као и добру вентилацију и просторије за администрацију на спрату – нагласио је Зобић.

Д. Андулајевић

EUR/RSD 117.3357
Најновије вести