ЈГСП купује 30 аутобуса на кредит

Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” током ове године ће купити 30 нових аутобуса с погоном на природан гас (ЦНГ), а набавка ће бити спроведена на основу уговора о зајму у износу од седам милиона евра, који је Град добио од Европске банке за обнову и развој (ЕБРД).
jgsp autobusi
Фото: gspns.co.rs

Поменути износ биће искоришћен за куповину 25 соло аутобуса и пет зглобних возила. ЈГСП ће имати рок од седам година да исплати кредит с грејс-периодом од годину, уз камату од 2,2 одсто. Сагласност на захтев предузећа о куповини аутобуса на кредит дала је и Скупштина града на последњој седници крајем 2019. године.

ЕБРД даје кредит у оквиру програма „Зелени градови”, а како су недавно саопштили, ти аутобуси биће у употреби већ током 2020. године и они, у поређењу с возилима с погоном на дизел, имају значајно мању емисију штетних продуката сагоревања. Саопштено је и да ће се аутобуси наћи на најпрометнијим градским линијама и смањити емисију угљен-диоксида најмање 70 одсто. Регионална директорка ЕБРД-а за Западни Балкан Жужана Харгитаи рекла је да ће нова возила допринети смањењу загађења ваздуха те да ће истовремено пружити квалитетнији превоз Новосађанима.

Нови аутобуси ће се наћи на најпрометнијим градским линијама и смањити емисију угљен-диоксида најмање 70 одсто

Куповина поменутих 30 аутобуса ће, како је крајем године у интервјуу за наш лист потврдио и директор ЈГСП-а Милован Амиyић, бити једина набавка нових возила у 2020. години, али се у 2021. очекују нове инвестиције. Будући да је током 2019. године ЈГСП набавио осам миди-аутобуса, 13 соло с погоном на ЦНГ и спровео тендер за куповину 30 соло „Мерцедесових” и 20 зглобних аутобуса турске компаније БМЦ такође на природан гас, чија се испорука очекује у марту, уз још 30 возила која ће се набављати путем овог кредита, предузеће ће бити богатије за укупно 101 ново возило. Тиме се старост аутобуса у њиховом возном парку смањује на 6,7 година.


Нови Сад у мрежи „Зелени градови”

После Београда, Нови Сад је други град у Србији који се придружио ЕБРД-овој мрежи „Зелени градови”. Најављено је и да ће, осим куповине нових аутобуса, ЕБРД сарађивати с Градом и на пројекту побољшања енергетске ефикасности Спенса.


Возни парк предузећа има 267 аутобуса, чија је просечна старост 13,7 година. Тренутно је 196 аутобуса старије од десет година, а 72 возила више од 20, што утиче на смањење квалитета услуге превоза у градском и приградском саобраћају.

„Од наведеног броја аутобуса на инвентару возног парка, током претходних месеци 67 до 78 било је неисправно, што значи да је техничка исправност возног парка сведена на 0,68 до 0,72. С таквом техничком исправношћу возног парка није увек било могуће обезбедити потребан број аутобуса за реализацију планираног реда вожње”, навело је предузеће у захтеву који се нашао пред одборницима Скупштине града крајем године. „Да би се могао реализовати планирани ред вожње и обезбедио квалитетан, сигуран и безбедан превоз путника у градском и приградском саобраћају у Новом Саду, неопходно је обновити возни парк, што предузеће није у могућности да уради из сопствених извора”, нагласили су у даљем образложењу.

В. Бијелић

EUR/RSD 117.5754
Најновије вести