Фармацеуткиња Александра Обрадовић о начинима којим се гради имунитет

– Када се моја мама разболела по први пут, пре 23 године и када је питала шта да ради даље, рекли су јој да ништа не мења, да се понаша као и до тада. А баш то како се понашала, јела, мислила, радила је заправо великим делом довело до болести.
w
Фото: Pixabay.com

Нагризали су је стари конфликти, неопроштене неправде… Дубока, скривена, а неизречена огорченост. Освестила сам то тек кад је преминула, у периоду туговања, када сам почела да тражим одговоре... То ме је навело да се замислим над оним што радим и развијем свој холистички приступ здрављу и животу. Одлучила сам да живим своју сврху, да будем здрава и срећна, јер само таква могу да будем допринос другима – открила нам је фармацеуткиња и холистички терапеут Александра Обрадовић из Новог Сада, којој су помоћ у раду квантно-информациони системи, енергетска терапија Приступа свесности, флоритерапија и НЛП (метода неуро-лингвистичког програмирања).

Шта је имунитет и да ли се рађамо са њим?

– Имунитет је способност организма да се одбрани од различитих болести, вирусних, бактеријских и гљивичних инфекција, како биолошких тако и хемијских материја.То је најважнији систем одбране који поседујемо. Свако од нас има обе врсте имунитета, урођени (природни, неспецифични) и стечени (специфичан). Урођени имунитет је онај са којим се рађамо и представља прву линију одбране од штетних утицаја. Њега сачињавају природне баријере као што су кожа, слузокожа, одређена крвна зрнца и слојеви који обмотавају органе. Овај имунитет није специфичан и не поседује способност памћења, на различите нападаче реагује увек на исти начин. Стечени или специфичан имунитет настаје у току живота, свако га има за себе, и настаје у контакту са нежељеним микроорганизмима и специфично реагује на сваки антиген. Има способност памћења и за њега су задужени Бе и Те лимфоцити.

Како побољшати имунитет?

– Најбоља стратегија за добар имуни систем је свестан, холистички приступ здрављу и животу. Свесно неговање свих аспеката бића, тела, ума и духа. Истакла бих да нема чаробне пилуле коју ћемо попити и бити здрави и срећни! Да бисмо били здрави важно је много тога: исхрана, физичка активност, неговање тела, емотивни живот и односи са другима. Важно је и дисање, квалитет воде коју пијемо, биљни препарати (као што су чајеви од лековитог биља) и додаци исхрани. Упитајте се каквог је квалитета храна коју једете, да ли је разноврсна, свежа, да ли има довољно воћа и поврћа, да ли сами спремате оброке или купујете готову храну? Индустријски спремљена храна садржи много адитива и конзерванса који нису природни за наше тело и потребни су додатни напори и време да се они трансформишу или елимнишу из тела. Да ли једете оно што тело тражи?


Пробиотици и пребиотици

– Пробиотици су веома битни за имунитет, јер је здрава цревна флора један од предуслова за здрав живот. Уколико је цревна флора поремећена, ресорпција хране и хранљивих састојака је смањена, а самим тим и исхрана на нивоу ћелија поремећена. Сапрофитска цревна флора исто представља линију одбране од патогена. Редовним коришћењем пробиотика, осигуравамо унос корисних бактерија и подстицање цревне флоре да се обнови. Увек је добро користити пробиотик са пребиотиком, који је нека врста хране за пробиотске бактерије – објаснила нам је Александра Обрадовић.


Како бити сигуран да оно што прија непцу је добро и за наше тело? Шта бисте ви препоручили?

– Мање-више одговор знате како се тело понаша када поједете таблу чоколаде или чинију салате. Препоручила бих да пратите себе, тако ћете уочити и суптилније разлике између појединих намирница и реакције вашег тела. Нема идеалног плана исхране, јер сви смо индивидуе за себе. Оно што могу из искуства са својим клијентима да кажем да храна спремљена код куће са доста салате, свеже воће и поврће, семенке и орашасти плодови су добар избор за побољшање имунитета. Већини људи смета су бело брашно, шећер, млеко и млечни производи (осим јогурта и кефира) и било би добро искључити их или смањити на минимум.

Фото: Toni Tamaš

Да ли постоје још неки фактори који утичу на наш имунитет?

– Није занемарљива ни кућна хемија коју користимо – желећи да имамо чисту кућу можда баш коришћењем агресивних препарата себи више наудимо, него да смо користили сирће и соду бикарбону. Један од узрока повећане стопе алергија последњих 20-30 година је општа затрованост. Скренула бих пажњу и на онај невидљиви део као што је електромагнетно зрачење којем смо сви све више изложени… Све то и те како утиче на наш имунитет.

Колико сан утиче на наш имунитет?

– Добар сан је јако важан за добар имунитет. Идеално би било да се одлази на спавање до 22 сата и да се спава до шест ујутро, због равнотеже хормона, посебно мелатонина и кортизола. Нагласила бих да је и то индивидуално и да свако има свој ритам спавања, али и да је важно да се он много не ремети. Битно је имати и дневне одморе, одвојити време за редовне физичке активности као и за шетњу...

Знамо да стрес веома утиче на пад имунитета. Да ли нам можете више рећи о тој вези емоција и имуно-система?

– На емотивном, менталном нивоу важно је присуство у садашњем тренутку, ментална хигијена, свесност својих мисли и емоција њихове међусобне повезаности. Важно је и упознати себе и одвојити време за себе. Неком је благотворно писање дневника, медитација, молитва, опраштање, захвалност и мир са собом и са другима. За добро здравље веома је битно неговање здравих односа са другима, радост и смех. Тешко да можемо бити сасвим здрави ако смо у сукобу са најмилијима…

На духовном нивоу - повезивање са вишом сврхом, Богом, Створитељем, Универзумом. Свесност да нисмо јединка сами за себе него да смо повезани са свим другим живим бићима и неживом природом. Све то утиче на имунитет. Живот је да се живи и да се у њему ужива. Од нас зависи које ћемо изборе правити. Ако изаберемо да будемо здрави и срећни, свакодневним малим корацима можемо постићи оптимално здравље и испуњен живот. Шта је то што бирате за себе? 

Суплементи у исхрани да или не?

Многи су данас у дилеми да ли треба користити суплементе ако се здраво хране и уносе довољно свежег воћа, поврћа и свих оних намирница које су благотворне за здравље. Упитали смо Александру какав је њен став према суплементима:

– Питање је колико су квалитетне намирнице које користимо. Земља је третирана инсектицидима и пестицидима. Само воће се прска и оно више нема тај квалитет. Ми не живимо изоловано удаљени од индустрије и загађeња… Битно је поменути и искористљивост онога што у себе унесемо, а то зависи од здравља дигестивног тракта. То исто важи и за суплементе – шта вреди добар суплемент ако наше тело није у стању да га ресорбује?

Како одабрати суплементе, шта указује на њихов квалитет?

– Цена не би требало да буде једини критеријум према којем ћете бирати неки суплемент. Затим је важно какве су чистоће сировине од којих су они направљени, да ли су природни или синтетски и да ли су минерали у органској вези. Свакако је важно да витамини буду направљени од природних сировина, а да цинк, селен, гвожђе или магнезијум буду органски везани – тако се повећава њихова искористљивост у организму. Битно је да је произвођач поуздан, каква је технологија израде и квалитет помоћних супстанци. Важан је и начин како се нешто преведе у таблету, капсулу или сируп. Затим је битно да ли особа користи неке лекове, јер не могу сви суплементи да иду уз лекове – некима смањују, а некима појачавају дејство! Зато консултујте вашег лекара.

Марина Јабланов Стојановић

Фото: Тони Тамаш

EUR/RSD 117.5736
Најновије вести