Ускоро електрични аутобуси у Икарбусу

БЕОГРАД: Ускоро у "Икарбус" долази један од највећих произвођача аутобуса и камиона у Кини "Ли Јонг", који би требало да у погонима "Икарбуса" монтира искључиво електричне аутобусе, који би се користили у ГСП-у, јавио је РТС.

На сајму комерцијалних возила у Хановеру изложено је око 3.000 камиона, аутобуса и пикап возила. Све указује да ће главни погон у будућности бити струја, а кинески произвођачи доминантни. 

Један од њих, "Ли Јонг", произвођач је електричних аутобуса и, како се наводи, за два месеца стиже у "Икарбус".
Тиме се и Србија укључује у еколошке токове.
Кинези хоће да код нас праве и фабрику батерија, а желе и да аутобус произведен у "Икарбусу" буде европски производ са наших простора, што ствара велики потенцијал за изградњу нових мањих фабрика које ће бити кооперанти у овом пројекту.

На наше тржиште стиже и први камион који уместо класичних ретровизора има камере. 
Нови "мерцедес АКТРОС" има и ауто-пилота који препознаје бициклисте са стране и сам кочи. Представља најсигурније возило икада произведно у тој класи, али у нашем окружењу прописи не препознају те категорије.

"У Србији, колико ми знамо и колико смо могли да проверимо, немамо проблем да региструјемо возило са спољним камерама, док, на пример, у Босни је на снази стари закон из СФРЈ да возило мора да има спољне ретровизоре како би било регистровано", каже Александар Трифуновић из "Дајмлер камиона".
Возила приказана на сајму немају волан, евентуално имају неки џојстик за мање маневре. Путници и терет биће превожени без возача који се сада своди на програмера возила.

Стручњаци тврде да ће се информационом технологијом и телеметријским системима до 2030. укинути професија професионални возач, а већ сада у Европи постоје такозване пробне аутобуске линије које саобраћају без возача, наравно на електрични погон. 
Тржиште аутобуса и камиона у свету расте. Највећи раст има Кина, која купује возила колико Европа, Северна Америка и Јапан заједно.

EUR/RSD 117.5754
Најновије вести