Најинтензивније се ради пруга између Новог Сада и Врбаса

Три и по месеца од како је у априлу обустављен железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице, дуж целе трасе будуће брзе пруге која ће спојити та два војвођанска града са државном границом, дугој 108 километара, на којој је демонтажа колосека завршена како је и планирано, 6. јуна, обављају се радови на више места  према утврђеној динамици.
д
Фото: Дневник/Р. Хаџић

Упак, најинтензивније се ради на деоници између Новог Сада и Врбаса.

У железничкој станици у Новом Саду, иза заштитне ограде радници кинеског конзорцијума „China Railway International” и „China Communications Construction Company“, којем је поверена изградња треће деонице пруге за возове који ће ићи до 200 километара на сат између Београда и границе са Мађарском, са домаћим подизвођачима раде више послова.

У току је реконструкција трећег и четвртог перона, која обухвата уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице. На другом и трећем перону у јеку је постављање нових бехатон плоча, као и демонтажа старих мермерних плоча са дела станичне фасаде ка перонима, а гради се и потходник којим ће путници излазити на пероне чија је реконструкција у току.

Фото: Дневник/Р. Хаџић
У току је реконструкција трећег и четвртог перона на новосадској железничкој станици, која обухвата уградњу арматуре и бетонирање, као и бушење рупа за анкере на темељима надстрешнице

У станици Степановићево радници постављају арматуру и бетонирају перонске зидове, док су у Кисачу у току припремни радови за изградњу таквих зидова.

На 12,5 километара дугој деоници Нови Сад – Руменка – Кисач рашчишћава се терен, сече дрвеће у оквиру припреме доњег строја  трасе  будуће брзе пруге. На овом потезу у току су и геомеханичка испитивања, као и геодетска контрола до сада реализованих активности.

Фото: Дневник/Р. Хаџић
Предвиђена је реконструкција девет железничких станица – Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња три нове станице са станичним капацитетима – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу

Између Врбаса и Наумовићева почело је уклањање дрвећа и шибља на траси вијадукта код Великог бачког канала, а тренутно се граде још два надвожњака на овој деоници, као и један подвожњак и пропуст.

- На деоници између Наумовићева и Суботице измештају се каблови у зони извођења радова – каже портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић. -  У Бајнатској улици у Суботици почела је изградња новог подвожњака, док је у оквиру припрема за изградњу још једног подвожњака у овом граду, у Лошињској улици, у току измештање каблова.  Градња треће деонице брзе пруге званично је почела 22. новембра прошле године, а 7. априла је обустављен саобраћај због радова, међутим, превоз путника и робе обавља се заобилазним пружним правцима.  Током обуставе железничког саобраћаја, возови  саобраћају основним помоћним превозним правцем Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Оyаци – Богојево – Сомбор – Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица.  „Инфраструктура железнице Србије“ реконструисала је регионалне железничке правце Нови Сад – Богојево и Сента – Суботица, како би њима железнички саобраћај могао несметано да се одвија током изградње пруге за велике брзине.

Фото: Дневник/Р. Хаџић
Рок за  завршетак је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, а то значи до краја 2024. године

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије,  обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.

Фото: Дневник/Р. Хаџић

Побијање шипова у Партизанској

У Партизанској улици у Новом Саду, како смо и видели на терену, стигло се до побијања шипова за будући надвожњак. То потврђује и портпарол у „Инфраструктури железнице Србије“ Ненад Станисављевић, који каже да се на то градилиште брзе пруге довозе нови шипови и до сада их је стигло 16, а за четири од њих већ је обављено бетонирање. Истовремено се измешта електро инсталација и канализације са подручја подвожњака у Партизанској улици.


Предвиђена реконструкција девет железничких станица - Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградњу три нове станице са станичним капацитетима – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу. У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.

Рок за  завршетак је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, а то значи  до краја 2024. године. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.3078
Најновије вести