Момировић: У току проширење 26 наплатних станица у Србији

БЕОГРАД: Србији, као транзитној земљи, јако је важно да се саобраћај одвија без прекида, због чега је у току проширење на 26 наплатних станица широм земље, рекао је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
1
Фото: Танјуг/Тара Радовановић

Момировић је казао и да је фреквенција саобраћаја на свим деоницама ауто-путева у првих шест месеци за око 15 одсто већа у односу на исти период лане.

Министар је са представницима Путева Србије обишао наплатну станицу Обреновац и навео да су приоритетна проширења на наплатним станицама Стара Пазова, Обреновац, Пожаревац и Смедерево.

"У наредних шест месеци проширујемо све критичне деонице", поручио је Момировић.

Подсетио је да је наплатна станица Бубањ Поток у претходном деценијама била "тачка на којој се саобраћај гушио" и да је тај проблем решен и најавио да ће тако бити решене и гужве на осталим станицама у земљи.

Нагласио је да се у ауто-путеве у Србији континуирано улаже и да ће се са тим трендом наставити и у будућности.

Министар је казао и да Влада улаже доста и у безбедност саобраћаја и упозорио све возаче да буду опрезни с обзиром да је појачан интензитет саобраћаја због летњих годишњих одмора.

Момировић је рекао и да је модернизација ауто-путева један од приоритета ресорног министарства и истакао да је у периоду од јануара до јуна ове године 82,68 одсто од укупног броја возача тешких камиона користило електронску наплату путарине.

Руководилац оделења за надзор наплате путарине "Путева Србије" Маријана Босић, рекла је данас да се наплата путарине у Србији спроводи на 66 наплатних станица, на дужини од 829,87 километара ауто-путева.

Подсетила је да је 1. јануара 2019. отворена комплетна деоница тј. затворен систем наплате путарине од Обреновца до Прељине, а да је 30. јануара 2022. године отворена нова наплатна станица Паковраће, чиме је повећана дужина аутопутева под наплатом путарине за око 10 километара.

"Укупан приход од наплате путарине на свим деоницама аутопутева у периоду јануар-јун 2022. бележи раст од 14, 21 одсто у односу на исти период прошле године", навела је Босићева.

Према њеним речима прошле године забележен је рекордан промет возила на нашим ауто-путевима и износи 62.450.000 возила која су прошла кроз Србију, чиме је остварен приход од 280 милиона евра.

Истакла је да је укупна процентуална наплативост возила у Србији 99,91 одсто и да је резултат тога онемогућавање свих видобва злоупотребе, како од стране запослених на наплати путарине, тако и од стране учесника у саобраћају.

"Србија тренутно има највећу наплативост возила у Европи", поручила је она.

Крај радова деонице Сурчин-Нови Београд до марта 2023.

БЕОГРАД:  Деоница ауто-пута Нови Београд-Сурчин, уз ефикасну сарадњу са Градском управом, могла би бити завршена до марта наредне године, најавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

Он је са градоначелником Београда Александром Шапићем обишао радове на изградњи ове деонице, која представља везу Београда и ауто-пута "Милош Велики" .

Изразио је задовољство што је Град показао спремност да се реше проблеми на овој деоници, како би радови били завршени у најкраћем могућем року и додао да држава директно инвестира у градску саобраћајницу, те да су приликом извођења радова надлежности између Града и Републике испреплетане.

Деоница пута Нови Београд . Сурчин, грађевински је веома захтевна и

специфична јер пролази кроз насељено подручје и на њој је тренутно завршено преко 60 процената радова, рекао је он.

"Првих 400 метара ове саобраћајнице ми практично нисмо узели у грађевинску реализацију, јер још имамо проблеме експропријације и дивљих насеља где су наши суграђани, које је зла судбина нанела, нашли свој дом", казао је Момировић.

Нагласио је да се ови проблеми морају пажљиво решавати, али и да је неопходно да питања експропријације и дивљих насеља што пре буду покренута.

Момировић је објаснио да је ова саобраћајница значајна не само за Нови Београд и Сурчин, већ за све грађане који путују ка Западној Србији и Црној Гори.

"Ово је врло фреквентна саобраћајница, која ће бити јако важна када се изгради. Морамо да изградимо и два кружна тока, дакле, ово је комплексна саобраћајница иако је јако мала - око осам километара", рекао је министар.

Истакао је да пуштањем у саобраћај ове деонице, ауто-пут Милош Велики добија пун смисао за све Београђане.

Момировић је казао да је за изградњу овог пројекта неопходна ефикасна сарадња са Градом и захвалио се извођачима радова кинеској компанији "ЧЧ" на преданом раду.

Градоначелник Шапић изразио је задовољство што напредују радови на изградњи ове деонице, која ће омогућити да се возачи из Војвођанске улице и Улице др Ивана Рибара на Новом Београду директно укључе на ауто-пут Милош Велики.

"Први пут се сада упознајем са објективним проблемима које имамо. Причам о проблемима на које град може да утиче, јер је ово једна врста градске саобраћајнице, која ће учинити проточним велики део Београда", рекао је Шапић.

Шапић је обећао, први пут сада са позиције градоначелника, да ће урадити све што је у његовој моћи и надлежности како би овај пројекат што пре био реализован.

"На овој деоници имамо проблема са експропријацијом и депонијом која ту стоји годину дана. Како време пролази схватам да ствари нису баш најбоље функционисале, али од сад ће морати да функционишу. Градски менаџер ће од сада бити задужен да прати ствари које Град треба да спроведе", навео је Шапић.

Истакао је да не може да гарантује да ће радови бити завршени у рковима, али да гарантујее да ће министарство и извођачи и сва друга предузећа имати тачно пролазно време и информацију докле се стигло, које су објективне околности у којима се ради и проблеми са којима се сусрећемо.

Казао је да је добио информацију да су "многе ствари и на обилазници рађене без Града и да Град није учествовао на начин на који је требало".

"То се више неће догађати и више неће ни један инфраструктурни пројекат од националног значаја, у којем Град има учешће, да касни због кривице Града", поручио је градоначелник.

EUR/RSD 117.2782
Најновије вести