Убрзање возова у Средњем Банату на више деоница

ЗРЕЊАНИН: Акционарско друштво „Инфраструктура железнице Србије” саопштило је да је у последњих годину и по дана у развој железничке инфраструктуре на територији Војводине уложено неколико стотина милиона евра. Више пројеката урађено је и у средњем Банату.
Krajem marta 2020. počinju radovi na trećoj deonici pruge, između Novog Sada i Subotice Foto: R.Hadžić
Фото: Крајем марта 2020. почињу радови на трећој деоници пруге, између Новог Сада и Суботице Фото: Р.Хаџић

Како наводе у овом предузећу, у Војводини је у протеклих годину и по дана завршена реконструкција укупно 129 километара регионалних пруга, а у току је реконструкција додатних 67 километара. До краја године очекује се реконструкција још 15,5 километара регионалних пруга. Вредност ових пројеката је око 92 милиона евра.

„Инфраструктура железница Србије“ завршила је реконструкцију 105 километара пруге Панчево - Орловат - Римски Шанчеви - Нови Сад. На тај начин је омогућено да се комплетан теретни железнички саобраћај са пруге Стара Пазова - Нови Сад, због радова на изградњи пруге за велике брзине, преусмери на помоћни превозни правац Панчево - Орловат - Римски Шанчеви - Нови Сад.

Након реконструкције пруге Панчево - Орловат - Нови Сад, брзина возова на овом правцу у теретном железничком саобраћају је са 30 километара повећана на 60 километара на сат, а пруга је оспособљена за брзине од 80 километара на сат. Осим тога, повећано је и осовинско оптерећење ове пруге са 18 на 22,5 тона по осовини.

Посао на деоници Орловат - Зрењанин био је део реконструкције пруге Панчево - Орловат - Римски Шанчеви, са железничком деоницом од Орловата до Зрењанина. Реконструкција ове пруге завршена је 25. октобра прошле године. Након реконструкције, пруга је оспособљена за брзине од 80 километара на сат, а њена носивост повећана је са 18 на 22,5 тона по осовини. Пруга је пре тога била у изузетно лошем стању, а просечна брзина возова била је око 20 - 30 километара на сат, са већим бројем деоница где су се возови кретали брзином од свега 10 километара на час.

Почела је реконструкција 28,5 километара пруге Кумане – Банатско Милошево, између Зрењанина и Кикинде. Ова деоница, како наводе у предузећу, биће реконструисана половним материјалом пристиглим  са магистралних пруга, као и новим материјалима. Брзина возова на овој прузи пре реконструкције износила је само 10 до 20 километара на сат, а носивост пруге била је свега 16 тона по осовини. По завршетку радова, брзина возова биће повећана на 80 километара на сат у путничком и на 60 километара на час у теретном железничком саобраћају. Носивост пруге износиће 22,5 тона по осовини.

„Инфраструктура железнице Србије“ је у протеклих годину и по дана аутоматизовала и укупно шест путних прелаза у Војводини, и за то издвојила око милион евра. Од тога, два се налазе у Средњобанатском округу, односно у Перлезу и Томашевцу. Уређене су и станичне зграде у Перлезу и Фаркаждину.

Ж. Балабан

Железничар
22.10.2019 • 13:32
Није ми јасно кога лажу и докле ће да лажу. Ремонтована пруга Панчево -Орловат-Римски Шанчеви-Нови Сад,а возови од Новог Сада до Панчева путују минимално 6 до 8 сати. поделите 105 километара пруге са временом путовања па видите којом брзином се крећу. Пруга је ремонтована за широке народне масе али не и за машиновође које возе том назови ремонтованом пругом.
Железничар
22.10.2019 • 13:33
Није ми јасно кога и докле ће да лажу. Пруга од Новог Сада до Панчева ремонтована ,а возови путују минимум 6-8 сати.
EUR/RSD 117.5156
Најновије вести