На север Баната стигле две награде „Етнобренд године”: Признања „Данима лудаје” и мокринском сиру

КИКИНДА: За најпрестижнијој туристичко-привредну манифестацију на северу Баната „Данима лудаје“, Граду Кикинда је у Београду додељена награда „Етнобренд године“ за 2019.
Kikinda - Dani ludaje 1
Фото: Прошлогодиња манифестација "Дани лудаје" у Кикинди, фото: Дневник (М. Митровић)

Ово престижно признање добило је 25 фирми, задруга, пољопривредних газдинстава и културних установа, од преко 200 колико је конкурисало за награде. 

Кикинди је за „Дане лудаје” признање припало у категорији туристичких манифестација, док је пољоприврендом газдинству Данице Терзић из Мокрина признање припало за „Мокрински сир” у групи млека и млечних производа.  

Награде је доделио економски портал privredni.rs у сарадњи са Задружним савезом Србије и уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Помоћник министра пољопривреде, шумарства и водопривреде Дарко Божић истакао је да ће Влада наставити доделу подстицаја аграрном сектору, укључујући и задруге, које су у последње три године добиле знатан средства како за оснивање нових, тако и за развојне пројекте у старим задругама. Те активности ће се наставити чим се формира нова влада, истакао је Божић.

Фото: Дневник (М. Митровић)

Аутор и уредник акције „Етнобренд године” Драго Делић похвалио је одлуку Министарства о продаји са кућног прага која се спровиди две године, јер малим произвођачима омогућава да лакше и на више начина пласирају своје производе, али је нагласио да она треба да се допуни, односно да буде флексибилнија, пошто са терена долазе управо такве поруке. Делић је нагласио да је овај избор показао да мали произвођачи напредују баш у томе што нам недостаје, а то је прерада сировина и прављење готових производа који имају већу цену и већу корист и за њих и за државу.

- Развијене економије су се изградиле управо на продаји готових производа а не сировина - истакао је Делић.

Он је нагласио да се међу 25 добитника признања „Етнбобренд” за 2019. налази највише из области прераде воћа и поврћа, затим у млечних производиа, месних прерађевина, прераде шумских плодова.

- Морамо да учинимо много више да ови мали брендови постану велики, јер је то велики потенцијал нашег аграра - додао је Делић.

Међу добитницима признања има брендова који су познатији у свету него код нас, што важи за манифестацију „Дани лудаје“ у Кикинди, чувени мокрински сир, а посебно за Галерију наивне уметности у Ковачици коју су посетила најзвучнија светска имена из области политике, спорта и културе. На додели је промовисано и специјално издање „Најбољи етно брендови”, посвећено добитницима и афирмацији аутентичних домаћих брендова.

М. Митровић

EUR/RSD 117.5746
Најновије вести