Блоковско паркирање - лакше до паркинг места

Проблем са паркирањем, односно са недостатком паркинг простора, имају готово сви већи већи градови у свету, па је и код нас тај проблем присутан. То више није само проблем великих или већих градова, већ често недостатак паркинг места имају и мањи градови у нашој земљи.
parking
Фото: Parking servis

Ово једноставно постаје урбани проблем, који различите средине решавају на различите начине. У сваком случају решавање овог проблема зависи и од урбанистичких решења у појединим срединама, али и од оног најболнијег, финансијских средстава.

У неком, не тако давном, прошлом времену недостатак паркинг простора се највише примећивао у самом центру града, где обично сви имамо потребу да долазимо из разних разлога. Наш град је некако тако и организован да многе административне потребе, а и много тога још, решавамо баш у центру града. То за собом повлачи и притисак на паркинге и онда места никада доста. Међутим, променом навика, начина живљења, повећањем броја аутомобила, овај проблем настаје и у насељеним деловима града, у појединим квартовима, а не само у центру града.

Становници који станују у деловима града који се налазе у зони наплате паркирања куповином претплатне годишње паркинг карте решавају плаћање паркирања. Том приликом грађани склапају уговор са ЈКП „Паркинг сервис“ којим се одређују услови и међусобне обавезе. Децембра 2016. године, „Паркинг сервис“ је почео примену  тзв. „блоковског паркирања“. На овај начин грађанима се даје могућност да слободно паркинг место потраже у много ширем реону него што је то до сада био случај. Могућност  паркирања у целом кварту  даје и могућност лакшег проналажења  паркинг места. У ранијем случају, уколико станар не нађе место за паркирање у одређеним улицама, паркинг место мора да потражи у улицама у којима му не важи станарска карта, а то значи да је морао плаћати паркирање за сваки сат који је паркирао изван одређених улица.  „Блоковско паркирање“ омогућава да његова станарска паркинг карта важи за цео кварт и ако паркира у  било којој  улици која се налази у његовом кварту становања, нема никаквог додатног плаћања. У истом режиму корисника станарских годишњих карата, од примене блоковског паркирања, налазе се и тзв.  „предузетници“.

За годину дана од када се примењује „блоковско паркирање“ , грађани су имали само неке ситне примедбе (што потврђује да се свима не може угодити) и углавном су задовољни, јер се показало да овај нови систем пружа бољу и праведнију услугу свим грађанима. Уз малу опаску да је цена годишње станарске карте у Новом Саду најмања у Србији и износи 130,00 динара на месечном нивоу.

Оно што је често разлог полемике и што захтева објашњење је статус подстанара, односно корисника станова у зони наплате. Услов за куповину станарске карте је да корисник у личној карти има пријављено пребивалиште у улици у којој се врши наплата и возило у личној својини. Подстанари, такође, имају право на месечну карту за паркирање по повлашћеној цени, али су по закону дужни да имају пријављено пребивалиште. Проблем имају они подстанари чији станодавци не поштују закон и не желе да их пријаве, иако су у обавези  да то учине.

На крају, можемо рећи да „Паркинг сервис“ прати примену „блоковског паркирања“ у жељи да реагује на евентуалне проблеме суграђана и да тај начин олакша проблем недостатка паркинг места, уз напомену да је Предузеће отворено за озбиљне и добронамерне примедебе и предлоге.

(Огласни текст)

EUR/RSD 118.1454
Најновије вести