Кафа – пити или не пити, питање је сад

Премда је пуно оних који тврде да је кафа штетна, није згорег подсетити на чињеницу да садржи и добре ствари за наше здравље. Првенствено антиоксидансе, хранљиве материје и витамине.
kafa
Фото: www.freeimages.com

Стручњаци из Клинике Мејо тврде да кафа штити од Паркинсонове болести, дијабетеса типа 2, као и болести и карцинома јетре.

Међу студентима је 2013. године спроведено истраживање, а резултати су показали да се код људи који дневно попију две до три шоље кафе смањује ризик од самоубиства.

Студија, која је спроведена на 400.000 људи старости од 50 до 71 године, показала је и да је код оних који пију кафу мања вероватноћа да ће умрети од срчаних болести, болести дисајног система, можданог удара, несрећа и инфекција.

 

А ако вас и даље нисмо убедили да одустанете од намере да баталите кафу, ево шта ће се догодити са вашим организмом у случају да му ускратите овај познати извор енергије.

Своја искуства на ту тему на страницама магазина Women`s Health поделила је Стефани Екелкамп, која је, по сопственом признању годинама пила велике количине кафе и без шољице тог напитка није могла да замисли да јој почне дан.

Како каже, очекивала је грозне нуспојаве, али догодило се и нешто лепо што није очекивала и што је заправо годинама покушавала.

У почетку сам се панично бојала нуспојава о којима се толико прича - о главобољи и мањку енергије и само да знате - није ми било лако, прича Стефани.

Што се главобоља током одвикавања тиче, потпуно је у праву. Оне нису мит, јер кофеин је по својој структури сличан аденозину, хемијском хормону који се обично веже за рецепторе у мозгу задужене за успављивање.

А шта се дешава у организму док пијуцкамо кафицу? Кофеин почиње да збуњује аденозин, који уместо да нас успављује, ради управо супротно – разбуђује нас.

Математика је јасна - што више кафе пијете, то ћете више ћете збуњивати, односно блокирати аденозине.

Зато ће се, кад једном изостане јутарња кафа, у организму догодити прави хаос, а последица тога је да ћете се пробудити уморнији него када сте легли. И онда следе главобоље...

Ту вам од велике помоћи могу бити биљни чајеви.

Препорука је да дан отпочнете шољом зеленог чаја, који доказано подиже енергију, али да се не бисте сада напајали само зеленим чајем - наредне кофеинске дозе замените лаганијим варијацијама - било којим другим чајем - воћним, биљним, мешавинама. 

EUR/RSD 117.5156
Најновије вести