Престоница Индонезије тоне, планови за нови главни град

ЏАКАРТА: Џакарта са својих десет милиона становника полако тоне, уз саобраћај који је већ легендаран, ваздуха који је међу најгорим у свету, те упадљиво одсуство паркова и културних споменика.
5
Фото: pixabay.com

Чак је и шетња тротоаром смртоносна игра, а председник Индонезије Џоко Видодо прошлог месеца је најавио план за обнову престонице под називом "све из почетка".

Како је пренео Њујорк тајмс, председник је предложио да се читав град изнова сагради.

Његов план заправо подразумева да се град на острву Јава напусти и премести на мање насељено острво Борнео, које је познато по угроженим врстама орангутана, густим џунглама и плантажама палми.

Председник Џоко је навео да би нова престоница била изграђена у Источном Калимантану, провинцији у којој влада већ поседује око 180.000 хектара земље. Вредност пројекта процењена је на око 33 милијарде долара.

Он је истакао да је Источни Калимантан одабран због тога што то подручје нема историју природних непогода, за разлику од острва Јава, Бали и Ломбок која редовно погађају цунамији, земљотреси и вулканске ерупције.

Додао је да се то подручје налази у близини географског центра земље и већ поседује неопходну инфраструктуру. Изградња новог главног града подразумева и изградњу нове председничке палате, министарстава и стамбеног простора за запослене у државним органима. Изградња би могла да почне 2021. Циљ је уселити се у нови град до 2024.

Џоко, који је пре него што је постао председник Индонезије 2014. године био градоначелник Џакарте, ове године је поново однео победу у председничкој трци делом захваљујући изградњи великих инфраструктурних пројеката.

Џакарта је основана у 4. веку када је била престоница краљева. Са холандском колонизацијом у 17. веку постала је важан луцки град. Данас са суседним Бекасијем, Тангерангом и Богором чини мегаград са више од 30 милиона људи.

Делови Џакарте тону више од пет центиметара годишње, што је чини и једним од најрањивијих градова када је у питању пораст нивоа мора.

Без агресивних планова за заштиту обале, у наредним деценијама ће највероватније бити изгубљени делови града. У неким деловима града вожња аутомобилом дозвољена је сваки други дан.

Још није разјашњено да ли ће индонежанска влада уложити средства у заштиту Џакарте док се гради нова престоница, али председник је навео да неће оставити Џакарту "на цедилу".

EUR/RSD 117.5536
Најновије вести