За странце Србија није само земља ћевапа, кајмака и пршуте

Милош Пејчиновић из Асоцијација за промоцију српске хране рекао је за РТС да се европска индустрија хране све више окреће ка категорији специјалозоване хране - то је висококвалитетна храна са посебним бенефитима за потрошача, са неком причом која стоји иза тог бренда.
hrana, dnevnik
Фото: Dnevnik.rs

Храна из Србије је драгуљ неоткривене вредности, рекла је недавно Анабел Лангбејн позната новозеландска кулинарка, док је промовисала своје специјалитете на најпознатијем светком кулинарском ТВ каналу.

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, Милош Пејчиновић је рекао да Асоцијација за промоцију српске хране постоји скоро две године.

Каже да је циљ да окупе најквалитетније произвиођачње хране из Србије, да се повежу са чиниоцима екосистема индустрије хране који су активни учесници домаћег тржишта.

"Поред пројекта Свет хоће домаће, један од најважнијих пројеката Асоцијације за промоцију српске хране је Сајам, конференција о висококвалитетној храни која се два пута одржала у Београду", каже Пејчиновић.

Према његовим речима, циљ тог сајма је упознавање произвођача из Србије и региона са купцима из Србије и Европе. Истиче да је циљ извоз и пласаман српских производа на инострано тржиште.

Говорећи о томе како им Асоцијација помаже, Пејчиновић каже да су кроз активност Сајма довели 57 европских купаца и дистрибутера.

"За сада су неки незванични резултати да је за та два сајма остварен извоз од око милион и 900.000 евра што је невероватан усепх за две године", подвлачи Пејчиновић.

"Трудићемо се и даље да радимо ка том циљу, тај сајам ће 2020. године премашити сва очекивања, а имали смо 114 излагача, 57 европских купаца, 65 учесника конференције - предавача, тако да не радимо само на извозу, већ и на повезивању са битним чиниоцима фуд индустрије, не само из Србије него и из Европе", каже он.

Пејчиновић каже да се ради на едукацији малих компанија којима је то од велике важности да могу да постану део тог ланца.

Храна са посебним бенефитима

Све више се европска индустрија хране окреће ка категорији специјалозоване хране - то је висококвалитетна храна која је са посебним бенефитима за потрошача, са неком причом која стоји иза тог бренда, са неким посебним бенефитима које пружају ти производи у односу на традиционалне, објашњава Пејчиновић.

"Србија није земља ћевапа, кајмака и пршуте, него земља која је препозната као поднебље које производи веома квалитетне производе, премијум производе који могу да стану раме уз раме са неким европским производима", каже Пејчиновић.

Говорећи о женама у предузетништву, каже да је то занимљива категорија која има велике потенцијале.

"Знамо велики број жена које су из кухиње свог дома направиле комапније, са 50 радника, које су и даље у категотији средњих компанија али које трасирају себи пут ка великим компанијама а зенимљиве су инвеститорима које желе да улаже у њихова предузећа", каже Пејчиновић.

"Жене су се оснажиле да направе велике успехе и помажемо им у томе да имамо што више жена у својим пројектима да има дамо ветар у леђа", закључио је Пејчиновић.

(РТС)

EUR/RSD 117.5020
Најновије вести