Пучинијева опера "Мадам Батерфлај" за сто година Опере Народног позоришта

БЕОГРАД: Поводом сто година од почетка рада Опере Народног позоришта у Београду, 11. фебруара на Великој сцени, под диргентском управом госта из Италије Фабриција Руђера, биће изведена Пучинијева "Мадам Батерфлај".
pozoriste, predstava, zavesa pixabay
Фото: pixabay.com

Насловну ролу певаће гошћа из Јапана Кикуко Тешима, у улози служавке Сузуки наступиће мецосопран Жељка Здјелар, поручника у америчкој морнарици Пинкертона тумачиће тенор Дејан Максимовић, америчког конзула Шарплеса баритон Миодраг Д. Јовановић, а ујака Бонза бас-баритон Александар Стаматовић.

У ансамблу су и Светлана Ловчевић, Дарко Ђорђевић, Михаило Шљивић и Павле Жарков.

У представи учествују Оркестар и Хор Опере Народног позоришта у Београду.

Пучинијева опера о трагичној судбини једне јапанске гејше, њеној искреној и чистој љубави пуној чежње, разочарања и страдања, премијерно је изведена 15. децембра 1984. године у режији Дејана Миладиновића

Сценографију је креирао Милета Лесковац, а костиме Светлана Чкоњевић.

Либрето према истоименој драми Џона Лонга и Давида Беласкоа написали су Луиђи Илика и Ђузепе Ђакоза.

Премијера "Мадам Батерфлај", која је 11. фебруара 1920. године, под диргентском управом Станислава Биничког, одржана у сали некадашњег Мањежа и имала је леп успех.

Насловну улогу певала је Јелена Ловшинска, Сузуки је била Теодора Арсеновић, а Пинкертона је дочарао популарни Војислав Турински, који је представу и режирао.

Занимљиво је напоменути да је сценографско решење ове представе урадио наш познати сликар Јован Бијелић.

Критика је истакла знатне вокалне могућности Јелене Ловшинске, али и глумачке способности осталих протагониста, који су коректно певали своје партије: Теодоре Арсеновић и, нарочито, дикцијски изврсног Војислава Туринског.

 

EUR/RSD 117.5893
Најновије вести