БФИ: Трупа из Рима и Росинијеве увертире вечерас на сцени СНП

НОВИ САД: Београдски фестивал игре, чије је 16. издање синоћ у Сава центру у Београду свечано отворено беседом балетске звезде Вивијане Дуранте и наступом Холандског театра игре, гостује вечерас од 20 часова на сцени Српског народног позоришта у Новом Саду.
bfi
Фото: Iz predstave "Rosinijeve uvertire"/belgradedancefestival.com

Италијанска трупа Spellbound из Рима изводи представу “Росинијеве увертире” у режији и кореографији Маура Астолфија. Ова римска трупа позвана је прошле године да креира представу поводом 150 година од смрти славног италијанског композитора која је затим са великим успехом лане играна у Италији, а сада обилази свет славећи Росинија и савремену игру.

Кореограф Мауро Астолфи указује да је читање текстова Аугуста Бенемеља о животу Росинија, о том “организованом лудилу” за њега било дубоко и запаљујуће искуство тако да је истински био заведен континуираним преслушавањем музике необузданог генија. За њега Росинијева музика је била екстремна, знак више силе и енергије, тако да се истински трудио да направи кореографију пуну снаге, виталности, сусрета, завођења, сугестија. По речима Астолфија провео је много времена размишљајући о томе како превести генијалност композитора у покрет, не сматрајућу да је то случај у коме може помоћи апстракција.

Тражио сам начин да пренесем вибрацију музике: буквално сам допустио да се занесем и то је било сасвим јединствено искуство, указује Астолфи.

Како додаје, “организовано лудило”, интензитет, хаос, ужас, шизофрени бег... у том бежању, он је створио нешто што се после њега не може поновити.

Ову узбудљиву Астолфијеву кореографију светска критика представила је као вид изума, а играче да су такве камелеонске окретности да не само опчињавају него и одузимају дах.

Трупу Spellbound основао је Мауро Астолфи с јаким ансамблом играча и од 1994. она је стекла позицију једне од најбољих италијанских компанија завидне међународне репутације. Њен успех лежи у комбинацији Астолфијевог личног портфолија, техничке перфекције његових играча и високо квалитетних продукција. Астолфи је постављао кореографије у низу светских трупа савремене игре, а радио је и као педагог по целој Италији и са страним компанијама. Од 2016. је гостујући педагог савремене игре у Балетској академији у Риму.

Под слоганом “Емоције” до 12. априла у Београду, Новом Саду и Вршцу, 16 трупа из 11 земаља извешће 21 кореографску поставку и 23 сола и дуета.

Трупе стижу из Гренобла, Лиона, Антверпена, Рима, Барселоне, Франкфурта, Штутгарта, Сеула, Филаделфије, Тел Авива, Монтреала, Хага и Јоханесбурга. Ова представа на Росонијеву музику биће 28. марта изведена и на сцени Народног позоришта у Вршцу.

Новосадска публика ће 29. марта бити у прилици да види и престижну филаделфијску компанију савремене игре БаллетЏ која први пут гостује у Србији, а представиће три нове кореографије Кајетана Сота, Матјуа Нинена и Јорме Ело. Фестивал се затвара 12. априла у Новом Саду када ће Дрезден Франкфурт компанија игре извести три дела живог иновативног кореографског језика свог уметничког директора Јакопа Годанија.

Н. Попов  

EUR/RSD 117.5790
Најновије вести