Пиксиз се после 33 године успешно вратили у Београд

БЕОГРАД: Утицајни амерички алтернативни састав Пиксиз наступио је вечерас пред неколико хиљада посетилаца на Ташмајдану.
Танјуг/Зоран Станић
Фото: Танјуг/Зоран Станић

Ни повремена киша није спречила посетиоце да уживају и да аплаузима, упаљеним мобилним телефонима и певањем испрате дугоочекивани наступ бенда ког предводи аутор, певач и гитариста Блек Френсис.

Бенд из Бостона је на почетку каријере свирао једини пут у Београду и Србији у Студентском културном центру 1989, док је концерт на Ташу одржан из трећег покушаја након пандемијских одлагања 2020. и 2021. године.

Уз одличан звук, Пиксиз су испоручили низ њима својствених гитарских бучних и мелодијски "померених" песама, од оних са почетака рада попут "Bone Maćine", "Caribou", "Isla de Encanta" и "Gigantic".

Френсис, гитариста Џо Сантијаго, бубњар Дејвид Ловеринг и басисткиња Паз Ленчантин су стигли и до недавних синглова "Human Crime" и "There''s Moon On", који најављују предстојећи албум "Doggerel".

Бенд се доста задржао на албумима са којима је стекао ширу популарност у свету - "Doolittle" (1989) и "Bosanova" (1990) - испоручивши са њих, између осталих, "Gauge Away", "Monkey Gone To Heaven", "Wave of Mutilation", "Rock Music" и "Havalina".

Пословично суздржани на позорници, Френсис и остали нису се обраћали посетиоцима, а свирка је текла од сигурних извођења као у полетној и распеваној "Here Comes Your Man" до помало незграпних "Debaser" или "Velouria".

У другој половини двочасовног концерта Френсис се прихватио акустичне гитаре и извео између осталих успоренију иначицу "Wave of Mutilation" и "Where Is My Mind?", чији је рефрен здушно певао читав стадион.

Пиксиз су са Таша испраћени вишеминутним овацијама публике, која је дозивала неуспешно бенд и након што су упаљена светла и пуштена одјавна музика.

EUR/RSD 117.2760
Најновије вести