СТРИП Бетменова трагања у паралелној реалности

На стрип сцени присутна је нова верзија Бетмена у мини серијалу „Бетмен: Последњи витез на Земљи“ који су створили сценариста Скот Снајдер и цртач Гери Капуло
Iz stripa „Betmen: Poslednji vitez na Zemlji“ Skota Snajdera i crtača Gerija Kapula  Foto: privatna arhiva
Фото: Из стрипа „Бетмен: Последњи витез на Земљи“ Скота Снајдера и цртача Герија Капула  Фото: приватна архива 

Бетмен, човек-шишмиш скривен иза цивилног имена богаташа Бруса Вејна, мрачни витез, бранилац Правде у људском мравињаку мегаполиса Готама, потпуно људски јунак који је упао у булументе супер хероја са свакојаким надљудским моћима, од свог је рођења, давне 1939. године, прошао мноштво метаморфоза у распону од романтичарског тајанственог снагатора опремљеног домишљатим справицама (геџетима) који брани нападнуте од немилосрдних, суманутих, ексцентричних, психопатолошких криминалаца до мушкарца на прагу старости и немоћи који се одупире физичкој природи и друштвеном хаосу.

Ако је овај херој у оригиналном извођењу Била Фингера и Боба Кејна, за кућу „DC“ („Detective Comics“), испуњавао детињу и тинејџерску потребу за акционом авантуром, мрачним подземљем и гламуром највиших слојева, у верзији Френка Милера био је огрнут плаштом људске патње и недоумица што га је толико „очовечило“ да су се и одрасли људи могли идентификовати са њим. Поновна популарност Бетмена која је уследила након Милерове графичке новеле „Повратак мрачног витеза“, половином 1980-тих, раширила је лепезу мноштва његових могућих профила и судбина.

Двадесет година касније Брус се буди из коме; поново је млад али везан за кревет у Лудници Аркам, а Алберт покушава да га увери како му нико не пребацује то што је - убио своје родитеље
Фото: Из стрипа „Бетмен: Последњи витез на Земљи“ Скота Снајдера и цртача Герија Капула Фото: приватна архива

У наступајућим деценијама Бетмен се показао као издашна тема за свакојаке мистификације и демистификације што је од њега створило изузетну појаву, глобално популарну, препознатљиву а, ипак, потпуно „отворену“ за нова промишљања и прекрајања. На таласу ове опције плови и нова верзија Бетмена у мини серијалу „Бетмен: Последњи витез на Земљи“ који су створили сценариста Скот Снајдер и цртач Гери Капуло; серија је прошле и ове године излазила под етикетом „DC Black label“ а агилна „Чаробна књига“ управо ју је објавила у пуном колору и тврдом повезу, у једном тому у оквиру едиције „DC Gold Hot! Kolekcija najnovijih izabranih priča iz DC multiverzuma“.

Прича почиње сасвим необично: Бетмен јури својим бетмобилом у покушају да открије тајну линија исцртаваних кредом у протеклих 365 дана. На вези је са слугом-помоћником Албертом који га упозорава на опасности које очитава на свакојаким уређајима. На претпостављеном месту Бетмен затиче мртвог дечака који помоћу скривеног механизма диже револвер и пуца у Бетмена. Двадесет година касније Брус се буди из коме; поново је млад али везан за кревет у Лудници Аркам, а Алберт покушава да га увери како му нико не пребацује то што је - убио своје родитеље! Оно за шта је он мислио да је Бетменов костим у ствари су лудачка кошуља и кацига за заштиту приликом шок-терапије. Брус покушава да побегне а то га, после Албертовог загрљаја, води у неки други свет који је преостао после енормног разарања које је изазвао зли и генијални Лекс Лутор и у коме су страдали безмало сви људи и њихови добри хероји! А Бетмен, у својој наивној вери у људе, није спречио масу да побије хероје. Преостали се крију у подземљу док на површини влади немилосрдни Омега. Делиће приче Вејн сазнаје од живе Џокерове главе смештене у стаклени балон (коју Вејн свуда носи са собом) и од Чудесне жене. Читав извитоперени и претумбани свет срља у хаос који би се морао колико-толико спречити елиминацијом Омеге и успостављања старог поретка ствари. Вејн је спреман за обрачун мада не слути мрачну тајну Омеге. После победе отвара се могућност реорганизације читаве стварности са мноштвом измена и допуна (које испуњавају и Yокерова жеља да постане Бетменов помоћник Робин!)

„Последњи витез на Земљи“ отвара нову паралелну стварност у DC универзуму (што у свом универзуму ради и „Марвел“) и „меша карте“ односно поново приче старе приче са новом поделом улога. Овај модел показао се успешним код многих остарелих супер-јунака и обезбедио им популарност код нових генерација невољних да се баве историјом хероја јер су за њих те приче сувише наивне и слабо нацртане; то потврђују Капулови цртежи и табле који нуде експлозију акције и боја, те вратоломну монтажу призора што свакако годи генерацији одраслој на компјутерским игрицама.

Илија Бакић

 

 

 

 

EUR/RSD 117.5799
Најновије вести