Србија да пригрли своје старт-ап генијалце

Србија мора да пригрли своје младе старт-ап генијалце, поручио је на предавању у Научно-технолошком парку „Београд” израелски старт-ап експерт Орен Симанијан.
racunari.jpg
Фото: EPA (ANDREW COWIE)

Како је рекао, држава би требало да им омогићи да се пословно развију и остану да живе и раде у земљи.

Он упозорава на то да је Србија тренутно далеко од светског тржишта нових иновативних старт-ап заједница.

Како је рекао за Танјуг, у Србији је огроман потенцијал, а раст економије сваке земље, како је нагласио, условљен је оснивањем старт-ап компанија и подстицањем младих људи на иновације.

"Ако бисмо упоредили Израел и Србију, а те две земље су мање-више сличне величине и сличног квалитета људи, Србија је далеко од светског тржишта. Постоје изузетни људи у вашој земљи који су жељни да напредују, али структура и инфраструктура нису довољни",  казао је Симанијан.

У свету је Симанијан познат као кључни човек старт-ап еко-система у Израелу, иноватор, фудбалски судија и предузетник.

Симанијан каже да у Израелу има више од 200 старт-ап заједница те да је, поред Силицијумске долине у Калифорнији, следећа највећа заједница у Израелу.

"А у Србији се могу набројати на прсте. Због тога се ствара атмосфера у којој таленти напуштају вашу земљу. Србија мора да пригрли младе генерације и да им обезбеди услове да би они планирали своју будућност у овој земљи. Они су будућност економије ваше земље", рекао је он.

Његов савет младима који желе да се баве новим пословима и да оснивају компаније је да није потребно да се створи потпуно нова оригинална идеја, већ да се повежу с правим људима, виде туђа искуства и створе свој лични производ.

"Свет је један велики колач и има довољно места за све ", поручио је Симанијан.

Један од успешних старт-апова у Србији је и онај Лене Трајанове из „Social Spacersa”, а њен тим је осмислио апликацију која омогућава организацију различитих такмичења на друштвеној мрежи Фејсбук.

"Развили смо веб-апликацију која омогућава организовање брендираних Фејсбук такмичења, а она омогућавају компанијама да ојачају своје присуство на тој мрежи те да се промовишу на нов, креативни начин", каже Лена Трајанова, и додаје да њихови корисници могу да организују такмичења без посебног техничког предзнања.

Иван Пантовић из тима „Футуринг”, који треба да прерасте у фирму, каже да су развили прототип веб-сајта у оквиру виртуелне реалности.

"Завршили смо први прототип, а жеља нам је да направимо ушпешан старт-ап од тога ", каже Пантовић и додаје да њихова идеја највише подсећа на „Гугл стрит вју”, само што се дешава унутар објеката. Посетиоци имају могућност да виде то место буквално као сајт, а на погодним позицијама, као што су на пример места за слике, могу да се поставе интерактивни елементи попут галерија или „Гугл мапа”.

Пантовић је, иначе, освојио прву награду на Привредном форуму младих, што се даље наставило сарадњом с НТП „Београд”, а омогућено му је шест месеци бесплатног коришћења услуга тог савременог центра у главном граду.

Д. Мл.– Е. Дн.
 

EUR/RSD 117.5849
Најновије вести