Вреди улагати у Србију, али смета бирократија

Директори домаћих и међународних компанија које послују у Србији и региону оценили су да је тржиште наше земље, насупрот често супротном мишљењу, веома конкурентно и да нуди прилику за велику зараду сваком инвеститору.
radnici A_Erski
Фото: Dnevnik.rs

С друге стране, на панелу на 19. економском самиту Србије посвећеном утицају компанија на домаће и регионално пословање, истакнуто је да држава мора да настави да смањује бирократске процедуре и да настави рад на дигитализацији свих јавних услуга.

Директор „Атлантик групе”, компаније која у региону запошљава око 5.500 људи а у Србији 2.000, Владимир Чупић каже да у нашу земљу вреди инвестирати јер је добар однос уложеног и зарађеног новца.

Србија је, каже, растуће тржиште, што је битно за сваког инвеститора.

– Важно је да се убрза прекогранична трговина јер тренутно на границама често постоје проблеми попут дугих задржавања на прелазима због неусаглашене и обимне папирологије – истакао је Чупић.

Србија је растуће тржиште, што је битно за сваког инвеститора

Објаснио је да је дошло до промене курса у политици државе, која је прво стабилизовала фискални сегмент, а инвестиције, које су се раније заснивале на радно интензивним делатностима, данас су окренуте ка улагању у софистицирану индустрију.

Директор у Сектору међународних послова и регулација у компанији „Телеком Аустрија”, која је власник компаније „Вип”, Иво Ивановски напомиње да је важно имати добру климу у земљи да би се привукле стране инвестиције и да постоје једнаки услови за све.

– А мислим да то постоји у Србији – казао је Ивановски, указујући на то да је веома важно да држава инвестира у образовање, односно развој људских ресурса за потребе компанија.

Председник „Конфиндустрије Србија” Ерих Кошута сматра да су се стандарди на тржишту наше земље знатно побољшали и да је важно радити на промоцији српских производа у свету. Наводи занимљиву оцену којом илуструје важност брендирања производа из наше земље:


Позабавити се радном снагом

Генерална директорка у компанији „Нестле” за југоисточно тржиште Јана Михаилова, рекла је да је та компанија врло задовољна тржиштем у Србији.

– Конкуренција је оно што подстиче тржиште, а ми имамо довољно конкуренције овде – рекла је Јана Михаилова, и оценила да је макроекономска стабилност у Србији добра. – Треба се позабавити радном снагом јер ће у тој области у будућности бити проблема у смислу како пронаћи довољан број радника.


– Људи у свету, на пример, не знају да се аутомобил марке „Фијат” којим се папа Фрања вози током својих званичних посета државама, заправо производи у Србији – казао је он.

Додао је да бројне компаније које долазе у Србију долазе у нашу земљу како због доброг тржишта, тако и због могућности да даље уђу на тржишта попут Русије. Али, указује, има још тога на чему треба радити када је реч о лакшем пословању компанија.

– Још постоје острва у српској бирократији у којима је печат још тражен, поготово када је реч о царинским процедурама – рекао је Кошута.

Када је реч о недостатку радне снаге на тржишту Србије и региона, каже да се многе компаније суочавају с тешкоћама да нађу раднике. Та ситуација ће се, сматра, погоршати у годинама које долазе јер у Србију долазе велики инвеститори па је компанијама све теже да нађу довољан број, како високо образоване радне снаге, тако и нискоквалификованих радника.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.5255
Најновије вести