Ауто као инвестиција: Уплати рату од 12.600 динара па убаци у брзину

НОВИ САД: Паркинг-места у Србији често подсећају на ауто-отпад. Један до другог паркирани су аутомобили који су појединачно готово пунолетни.
automobil
Фото: Youtube Printscreen

Ових дана у јавности се развила жива дискусија поводом најаве надлежних да ће забранити увоз возила старијих од десет година. Осим повећању безбедности на друмовима, та мера би требало да допринесе и заштити животне средине.

До новог аутомобила ових дана и није тешко доћи. У току је београдски ауто-шоу, а понуда је и више него добра. Осим „бесних” лимузина, нуде се и нови аутмобили чија је цена мање или више прилагођена нашем џепу. Међутим, уз наше плате није лако купити ауто јер је, по прописима Народне банке Србије, кредит ограничне на 96 месеци, или осам година. Рокови који се конкренто нуде за та возила су и краћи.

Ових дана у медијима се највише говорило о „бе-ем-веу 750”, аутомобилу који стаје 180.000 евра, и 5.000 евра јефтинијем „мерцедесу АМГ ГТР”. Просечни купци су их добро разгледали па отишли да траже нешто повољније.

Највеће интересовање влада за возила која имају цену до 10.000 евра. То су махом ауотмобили које очекује смена генерација или редизајнирање. Међу њима су „дачија дастер” за 8.290 евра, „фијат панда” за 8.490, а међу јефтиније спада и „хјундаи и110” по 9.360 евра.


Таман за половњак

Код нас се највише продају половни аутомобили чија је цена око 1.550 евра у просеку. Та возила се такође могу купити на кредит. Банке и за њих нуде зајам на 84 месеца, а рата за поменуту суму је 2.979 динара. То сасвим одговара нашим примањима. Али, аутомобили по поменутој цени су старијих годишта.

Уколико се прописима ограничи увоз возила старијих од децније, и понуда ће бити мања. Чак и када ти аутомобили нису напунили деценију, врло је вероватно да ће током отплате кредита постати десетогодишњаци.


Купцима се уз те цене нуде и додатне погодности, као што су поклон-купони за гориво, бесплатно каско-осигурање и слично. Али уз нашу плату се чак ни до те најјефтиније „дачије” не може без кредита.

Каква је понуда?

Од почетка ове године почела је примена прописа Народне банке Србије по којима су готовинске позајмице лимитиране на осам година. Потрошачки кредити намењени куповини возила су у том пакету, али с нешто дужим роком отплате – 96 месеци. Банкари могу одобрити кредите на дужи рок, али тада су у обавези да умање вредност капитала.

Већина банака нуди ауто-кредите на рок од седам година. На толико су по истом пропису НБС-а лимитирани кеш кредити. Тако једна од банка нуди кредит од 700.000 динара купцима са сталним послом и платом од 50.000 динара на 84 месеца и уз ефективну камату од 12,7 одсто. Рата је 12.638 динара, а купац ће банци вратити 1.061.592  динара.

Финансијска конструкција се не може затворити само тим кредитом па је ту потребно бар још неколико стотина хиљада динара.

Када отплати кредит, данашњи купца ће имати стари ауто. Зато је најбоље да га брзо прода и крене у банку по нови кредит.

Д. Вујошевић

EUR/RSD 117.9011
Најновије вести