Маја Гојковић отворила конференцију Брендирање модом

БЕОГРАД: Председница Народне скупштине Републике Србије Маја Гојковић отворила је конференцију “Брендирање модом” у српском парламенту. Конференција је подељена у два панела. 
maja gojković, Dnevnik/Radivoj Hadžić
Фото: Дневник/Радивој Хаџић

Први панел носи назив “Брендирање модом и уметношћу”, док ће се на другом разговарати о значају српске модне индустрије за привлачење туриста и инвестиција. 

Маја Гојковић је напоменула да је конференција уприличена да се сагледају развојне могућности које Србија има у овој области, у циљу привлачења туриста и инвеститора, што би имало позитивне ефекте на развој наше економије, као и представљања наше културе европској публици у новом руху.

Ако већ нисте уметничко дело, онда барем носите једно на себи, једном приликом рекао је Оскар Вајлд, личност која је својим животом и делом ујединила бренд, моду и уметност и баш на те његове речи сам желела да вас подсетим на почетку ове конференције, казала је Гојковић. 

Она је истакла да је брендирање изум 21. века. 

Кажу да је један од првих брендова настао још 200 година пре нове ере, када је произвођач сандала из Сирије ставио свој знак на њих како би се разликовале од осталих. Грци и Римљани утискивали су симболе и ознаке на грнчарију, што су чинили у 17. и 18. века, произвођачи финог порцелана и намештаја у Француској и Белгији. Индустријском револуцијом још више је порасла потреба за рекламирањем, казала је Гојковић.

Према њеним речима данас, у светлу глобалног тржишта и савремених медија и све оштријој конкуренцији, брендирање је практично неминовност, не само за компаније, већ све више и за државе. 

На исти начин као што компаније настоје да привуку што већи број потрошача, продају што више производа и тако остваре веће профите, и државе настоје да, развијајући међународна партнерства и сарадњу, изграде што болли утисак о себи, углед и на тај начин привуку туристе, стране инвеститоре и тако остваре раст извоза и развој економије.

У тој утакмици, као последици глобализације, сви смо принуђени да се надмећемо за пажњу и поверење потрошача и туриста широм света.

Истовремено, национално брендирање има изузетно важну улогу у привлачењу страних инвестиција, имајући у виду да сваки инвеститор анализира инвестициону климу земље у коју намерава да улаже. Из тог разлога, Србија је економским реформама које је започела пре две године побољшала пословну климу. То је довело до тога да је постала сигурна, предвидива и пожељна дестинација за пословна улагања, казала је Гојковић.

За њу нема дилеме да је од изузетног је значаја да препознамо развојне шансе које брендирање може да пружи и уложимо додатне напоре како би Србија била видљивија, свесни чињенице, да то није ни лак ни једноставан пут.

Нашој препознатљивости и позитивнијем имиџу у глобалним размерама, који успешно враћамо, свакако су допринеле поједине личности, као што су спортисти и уметници и такозвани привлачни догађаји, као што су фестивали Егзит и Гуча, који привлаче све ширу публику из године у годину. Међутим, сви можемо да се сложимо, да то није довољно и да се ту не треба зауставити, већ да заједно сагледамо све аспекте да кроз различите области, међу којима је свакако и филмска индустрија, додатно повећамо нашу препознатљивост и побољшамо нашу свеобухватну видљивост у свету, казала је Гојковић. 

Она констатује да су током последњих неколико година направљени важни помаци и да ми већ данас имамо домаће креаторе и модне манифестације које су препознате на регионалном, европском, па можемо рећи, и свестком нивоу.

Ово је свакако недовољно, јер креативност, богато наслеђе, као и одлична текстилна и модна индустрија представљају наш велики потенцијал, у чему је потребна и подршка државе. Важно је да сваким даном проналазимо нове моделе за промоцију Србије.

Онако како су кроз моду, пре нас, то урадиле Италија, Француска, Велике Британија и Шпанија. И да закључим, сви заједно морамо да радимо на креирању свеукупног утиска о Србији као безбедној дестинације, богатој културном баштином и наслеђем, у којој важно место заузима и модна индустрија, казала је Гојковић.

Светлана Хорват председница Националне Коморе за Моду Србије и Serbia fashion Week, истакла је се у Србији одуграва 5. највећа недеља моде у Европи. 

Serbia Fashion Week је највећа и назначајнија недеља моде у југоисточној Европи. Без константне подршке наших пријатеља овај пројекат не би тако брзо постао препознатљив у Европи. Ми омогућавамо младим талентима прилику за иуспех и представљање. Српским дизајнери представљају своје умеће и дело у Њујорку, Санкт Петерсбургу, Будимпешти. Мајамију.... Такође наши дизајнери из Србије захваљујући нашим уговорима са 26. Недеља моде у сцету путују по различитим меридијанима и страни и страни дизајнери долазе овде и представљају између осталог културну баштину својих земаља, казала је Хорват. 

EUR/RSD 117.5741
Најновије вести