Први стартапови из Србије освајају тржиште Кине

БЕОГРАД: Три српска стартапа "Б-Фреш", "СерверБајтс" и "Глобер" победници су онлајн такмичења "Сербиа то Чајна", па ће огромном кинеском тржишту понудити иновативна софтверска решења и "формулу" за продужетак свежине намирница.
Kina istakla svoju zastavu na Mesecu Foto: CNSA/Handout via Xinhua
Фото: Кина истакла своју заставу на Месецу Фото: CNSA/Handout via Xinhua
Уз подршку Привредне коморе Србије (ПКС) и кинеских партнера, добили су прилику да се повежу са инвеститорима и финансијским саветницима, стварају и продају иновативне производе у Кини и наставе даљи раст и развој. Због пандемије, прво ће отворити виртуелну канцеларију у оквиру Нихуб-а, кинеског акцелератора и иновационог центра за стартапе из иностранства и добити бесплатно финансијско саветовање, објавила је ПКС.
 
Како је Кина највећи светски извозник игара, ово је прилика за ширење нашег бизниса, наводи Дејан Димчић, суоснивач компаније која помаже програмерима и компанијама да брже развију своје игре коришћењем само једне бацкенд платформе.
 
Осим логистичке подршке Нихуб-а важно је и повезивање са великим играцима на пољу развоја игара и потенцијалним инвеститорима у гејминг индустрији.
 
"Такмичења, као и свака прилика за представљање стартапа, битан је период у развоју. То је шанса да се свет упозна са производом, да добијете валидне критике и остварите нове конекције и партнерства", објашњава Димчић.
 
Када се стекну услови за путовања и корона вирус стави под контролу, представници три стартапа отпутоваће у седиште Нихуб-а у Хангжоу, где годину дана могу бесплатно да користе пословни простор у акцелератору.
 
Компанија "Б-Фреш Технолоџиз" пружа иновативна решења за продужетак свежине намирница чиме решавају проблем прехрамбеног отпада.
 
"Надамо се да ћемо успети да успоставимо контакте са инвеститорима, покренемо производњу у Кини и надемо партнере за лиценцирање наше технологије", каже Зорица Бранковић директорка компаније "Б-Фреш Технолоџиз".
 
Производи ове компаније су биополимерне емулзије са антимикробним и антиоксидативним својствима које дупло продужавају рок трајања хране.
 
У компанији "Глобер" не крију задовољство и велика очекивања од сарадње са кинеским иновативним центром.
 
"Наш стартап пружа платформу за стратешко и оперативно управљање продајним мрежама компанијама у секторима попут банкарства и трговине", рекла је Јелена Петковић, директор у "Глоберу".
 
Домаћи стартапови препознају проблеме на глобалном тржишту и нуде универзална и квалитетна решења, истиче директор представништва ПКС у Шангају Јелена Грубор Стефановић.
 
"Кинеска влада увела је низ подстицајних мера и определила значајна средства за улагање у предузетништво, иновације и високе технологије. Канцеларија ПКС у Шангају препознала је то као велику шансу за повезивање наших иновативних компанија са партнерима у Кини. Србија има добре стартапе и потенцијал да се успешно постави на глобалној технолошкој мапи, па и у другој највећој економији света", каже Грубор Стефановић.
 
Извршни директор Нихуб-а истиче да су веома заинтересовани за иновације у Србији.
 
"Иако смо физички веома удаљени, дистанца не постоји јер говоримо истим језиком иновација. Открили смо да Србија има развијене високе технологије, одличне компаније и иновативни начин размишљања. Ово је само почетак одличне сарадње", поручује Рондез.
 
Драго нам је што ће српске компаније доћи у Кину, а радујемо се одласку кинеске делегације у Србију, додао је он.
 
Такмичење "Сербиа то Чајна" организовали су крајем јануара ПКС и Нихуб.
 
Партнери су НТП Београд, НТП Ниш, Пословни инкубатор Нови Сад, ИЦТ ХУБ ВЕНТУРЕ, НиЦАТ кластер.
EUR/RSD 117.5779
Најновије вести