Старе таблице на тракторима и даље важе 

НОВИ САД: Иако је Законом о безбедности саобраћаја превиђено да до 3. априла трактори с приколицом морају да имају нове регистарске таблице, та одлука се, ипак, неће примењивати.
traktori
Фото: Dnevnik (arhiva)

Иначе, трактори имају трајну регистрацију која се примењује од 1989. године. Будући да је рок веома близу, пољопривредици су одахнули јер ће старе таблице и потврде важити и даље уз потврду о техничкој исправности трактора, што је и сада законска обавеза.

Земљораднике је обрадовао потпредседник Владе  Србије и министар унутрашњих послова Небојша Стефановић изјавом да ће предложити Влади нове измене Закона о безбедности саобраћаја на путевима на основу којих пољопривредни произвођачи неће морати да пререгиструју тракторе и приколице којима су издате трајне регистрације и који имају старе регистарске таблице.

Предложићемо да се изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима предвиди да старе таблице и потврде важе и даље уз поседовање одговарајуће потврде о техничкој исправности, што је и до сада била законска обавеза, навео је Стефановић.

Како је додао, изменама Закона предложиће се укидање одлука о пререгистрацији трактора и пољопривредних машина јер се не жели да пољопривредне произвођаче буду изложени додатним трошковима.

Власници  трактора, навео је министар полиције, мораће да поседују једино потврду о техничкој исправности. Та обавеза постоји и сада јер је циљ да пољоприведна механизација буде сигурна и исправна, а тиме обезбеђена безбедност свих учесника у саобраћају.

Према подацима с терена тек сваки десети пољопривредник успео је да обави регистрацију уочи рока који истиче 3. априла. Разлог за тако слаб одзив власника ових возила најмање су трошкови техничког прегледа за пререгистрацију. По среди је заправо старост механизације, пошто су многи трактори који се још увек користе стари и више од 30 година.

Обрадовани смо како нисмо, најлепша вест коју сам чуо последњих дана, казао је пољопривредник с Ченеја Светозар Мургашки. Питање је да ли бих, додао је наш саговорник, да није донета одлука да старе таблице важе и даље, успео да обавим сетву на време.

Имам три трактора, од којих је један нов, купљен пре две године и два стара, из 1983. и 1987. године и сва три користим. Овај нов је, наравно, најбољи, а ове два ме служе, али је потребно да уложим доста новца како бих могао да  испоштујем све оно што је тражено по закону и правилнику о техничком прегледу. Пошто су они доста стари питање је да ли има одговарајућих делова, колико коштају и вреди ли улагати  у њих, казао је Мургашки.


Власник одговоран за техничку исправност

Пољопривредници који имају тракторе и сада имају обавезу да сваке године обаве технички преглед, па је утврђивање техничке исправности трактора, био на савести сваког земљорадника. Изменом регулативе коју је најавио да ће предлажити министар полиције практично се ништа не мења, али остаје да се види да ли ће бити предложено и да се у изменама нађу и казне за оне који не буду тракторе возили на канал једном годишње.


И други пољопривредници с којима је смо разговарали мање-више причају исто. Све их мучи старост тракора које поседују и недовољно новца, пошто им он потребан да улажу у прозводњу.    Није далеко од истине када се каже да мало који пољоприведник у  Банату има нове таблице на трактору, каже Зоран Сефкеринац из Банатског Новог Села.

Према његовим речима, сваки динар иде у сетву која само што није почела, па су практично регисторовани само нови трактори, а таквих има веома мало. 

З. Делић

EUR/RSD 117.6300
Најновије вести