Транспортне фирме протестном вожњом траже боље услове рада

ЧАЧАК:  Неколико десетина камиона транспортних фирми из Чачка, Краљева, Ужица и Ивањице данас је организовало протестну вожњу у намери да укажу на проблеме с којима се сусрећу у раду. 
kamioni113_SUS
Фото: Дневник (С. Шушњевић), илустрација

Председник Удружења МДТ СИСТЕМ из Краљева Љубинко Златић казао је да су се окупили како би омогућили бољи економси положај превозника, а у чему их ометају проблеми на граничним прелазима и царинским испоставама, али и агенција за безбедност и испитивање возила, те чести технички прегледи. 

Како каже, на граничним прелазима чека се по 20 и више сати, а гориво у Србји најскупље је у Европи.

"Надлежни су нам рекли да што се тиче чекања на граничним прелазима, ствар је у личним дохоцима запослених и да они неће да раде. Најбоље да и ми станемо и да не радимо, па да видимо од чега би и ове плате примали. Имамо велику конкуренцију иностраних превозника, они немају граничне прелазе из ЕУ, а и гориво им је јефтинији", каже Златић.

Помиње да је проблем и дужина техничких прегледа, који се раде 45 минута, те да имају и испитивање возила једном седмично, а да се онда на решење чека и по неколико месеци. "Једино ми у Европи имамо то испитивање, тврди Златић. 

Власник фирме "Унитраг" Ужице Бранко Бешевић, иначе и један од оснивача и члан УО Међународног транспорта Београд, каже да се већ десет фирми угасило "што због лоших услова, што због мањка возача", а да је циљ данашњег протеста да заинтересују некога да седне с њима и договори се како да се побољшају услови рада. 

"Нећемо ми да заустављамо саобраћај, али не знам шта би било са српском привредном ако би превозници стали са радом десет дана", казао је Бешевић.Возач Милосављевић Божидар из Чачка каже да нико не обраћа пажњу на возаче, јер и они трпе због лоших услова рада. 

Такође, како каже, обарају се цене и од прошле године оне су пале о за 500 евра за исте релације. Иначе, у Србији има преко 1.500 транспортних фирми само у међународном друмском саобраћају, а за тај број предузећа потребно је отприлике 160.000 возача. 

Дневница возача у Србији је 50 евра, у Словенији 100 евра.

Milovan S Niko…
20.09.2018 • 03:58
Rešenja u Srbiji kada je transport u pitanju je nemoguće naći sa strukturama
koje su zato zadužene. Korupcija je preplavila ovaj segment privrede počev od
nabavke kamiona pasve do odnosa vlasnika kamiona prema vozačima.
Milovan S Niko…
20.09.2018 • 03:59
4
EUR/RSD 117.5121
Најновије вести