Путујућа петорка: Путуј по Србији, домаће је ипак слађе

БЕОГРАД: Србија је протеклих година успела да се наметне на међународној туристичкој мапи као једна од најзанимљивијих нових дестинација света које вреди посетити па је тако први пут забележено да је у 2019. било више страних гостију у односу на домаће.
p
Фото: Tanjug

Број странаца расте из године у годину, граде се хотели, промовишу нове туристичке дестинаце али огроман потенцијал за развој домаћег туризма заправо лежи у чињеници да је сваки грађанин Србије туриста који, међутим, најчешће одмор планира ван своје земље, коју не познаје довољно, иако једнако квалитетан али јефтинији одмор може имати у Србији, сматрају саговорници Танјуга.

Српски тим блогера "Путујућа петорка" годинама уназад промовише познате али и неоткривене лепоте Србије.

Идеје, савете и објашњења блогери Александра Миладиновић, Тања Васојевић, Раде Рогач, Бојан Васојевић и Марјан Драгић, бесплатно нуде на свом сајту, блогу, али и путем апликације коју су израдили.

Кажу да им је утисак да би људи и даље радије пошли на далек и скуп пут хиљадама километара у неку удаљену државу пре него што су уопште упознали земљу у којој живе.

Принцип ''туђе је слађе'' може за неке ствари у животу да се примени, али што се тиче туризма, сигурни смо да то није случај са Србијом, каже Марјан Драгић, члан удружења грађана "Путујућа петорка" који искуства заједничког путовања с пријатељима из удружења дели на њиховом блогу "TrippinSrbija".

Изговор да се "нема новца" за обилазак Србије, овај тим блогера не прихвата јер сматрају да уз добру организацију, свако ко има просечна примања може себи да приушти обилазак макар једне дестинације у земљи током месеца.

То могу да буду кратке и занимљиве туре у околини села, општине и града у којем људи живе, јер добре приче и легенде, природне лепоте и културно-историјске споменике, могу да се пронађу на свега неколико километара од места у којем живимо, каже Драгић.

Под мотоом "немаш изговор, обиђи Србију" покушавају да покажу грађанима све што је лепо у Србији.

Путујемо већ пет година и ''терамо'' људе да се сами организују, да се не ослањају стално на туристичке понуде агенција, објашњава Драгић.

Ова петорка је протеклих година премашила 20.000 километара обилазећи више од 250 локација у Србији.

Данас можемо да причамо хиљаде прича с путовања а то не може да се добије ако се седи код куће и листа неки магазин, наводи он и објашњава да у Београду, када је реч о класичној туристичкој тури, у последње време се организују праве тематске туре и посете "заборављеним" локацијама.

Посете индустријском наслеђу наше земље, додаје, могу да се праве широм Србије, на пример у Бору, где је могуће посетити стари рударски коп и кафић у рударској јами на дубини од 300-400 метара испод земље.

Новац, кажу, не сме да буде изговор.

Свако са просечном платом у овој земљи може да издвоји један викенд да оде негде, у неки крај Србије, и да истражи шта све има од понуде. Обиласци Србије су врло јефтини и приступачни сваком становнику земље, питање је само добре организације времена, сматра Александра Миладиновић, чланица "петорке".

Она у разговору за Танјуг издвоја Стару планину као место које се "мора посетити" и за коју каже да је ризница природних неоткривених богатстава са око 400 километара уређених пешачких стаза.

Традиција унутрашњег, односно домаћег туризма, веома је раширена у Немачкој, Француској и Сједињеним Америчким Државама, где се од детињства гради посебан однос према својој традицији и култури, кажу у Туристичкој организацији Београда (ТОБ).

Главни град Србије је највеће тржиште у земљи са два милиона становника а мотивацијом Београђана да викенд проведу ван града, додатно би утицало на развој домаћег туризма, став је првог човека ТОБ-а Миодрага Поповића.

Минимум патриотизма је да схватите да је наша земља изузетно лепа и да јој у сваком случају треба посветити пажњу и што боље је упознати, а то треба пренети и на млађе генерације, каже Поповић.

Протеклих година повећао се број хотела у главном граду и тренутно категоризованих има 112, а 4 су у поступку добијања "звездице".

И домаћи и страни гости главног града су углавном из пословног света, а долазе радним данима највише, у хотеле са 4 звездице.

С друге стране, када је реч о смештају, расте и број пријављених "станова на дан" широм Србије а који све више добијају "луксузну ноту".

Од прошле године бележи се пораст пријава и категоризованог приватног смештаја. Током 2019. године, 608 је регистрованих станова што је 30 одсто више него 2018. године. Такав пораст очекује се и ове године у Београду, наводи Тијана Маљковић, секретар Удружења за туризам при Привредној комори Србије.

Београд и Нови Сад предњаче у смислу достизања високог стандарда станова који се издају што утиче и на то да се туристи уместо за хотеле, определе за боравак у приватном смештају.

Србија је прошлу годину завршила с рекордним бројем од 3,9 милиона туриста, од чега је домаћих туриста било 1,84 милиона, за око 3.000 мање у односу на стране госте.

EUR/RSD 117.5020
Најновије вести