Матић: Џек Ма отишао у пензију, али Алибаба стиже у Србију

БЕОГРАД: Власник Алибабе Џек Ма отишао је у пензију, међутим, то неће да поремети рад дива, али ни планове за Србију, рекла је за Б92.нет државна секретарка Татјана Матић.
alibaba
Фото: Epa (Ahmad Yusni)

Како је истакла, на новом састанку са представницима те групе, разговарано је о уводењу Алипеј платформе у Србији.

”Алибаба група” је један велики систем, који ће наставити да функционише сигурно једнако успешно, нарочито имајући у виду да се Ма повлачи само са позиције главног лидера компаније, док ће остати у директорском одбору, рекла је она.

Матић је рекла да је на састанку у септембру у седишту “Алибабе” с потпредседницом Хелен Ху и генералним директом за Европу Теријем ван Бибром и њиховим тимовима разговарано о плановима за увођење Алипеј платформе за електронску наплату на српско тржиште, као и о плановима у вези са увођењем туристичке понуде Србије на кинеско тржиште.

Стране су се сагласиле да раде на детаљнијим плановима, а разговори ће бити настављени ради потврђивања наредних корака, додала је Матић. 

Према њеним речима, очекује се да “Алибабина” платформа Флиги допринесе у значајној мери промоцији Србије као дестинације и да олакша бројним туристима из Кине долазак у Србију. 

Што се система електронског плаћања тиче, свакако ће отворити нове могућности за раст е-трговине с обзиром да је то једна од најјачих глобалних платформи, нагласила је она и додала да ће, такође, утицати на стварање поверења у онлајн куповину код наших потрошача, које је кључно у електронској трговини. 

Упитана како то да је Србија атрактивнија за кинеског интернет дива с обзиром да су у игри за посао с “Алибабом” биле и Хрватска и Мађарска, Матић је рекла да је Кина највећи спољнотрговински партнер Србије у Азији - у 2017. укупна робна размена износила је 1,8 милијарди долара.

Затим, Србија је једна од првих земаља које кинески туристи посећују када долазе у овај део Европе. Србија је заправо прва земља у Европи која је увела безвизни режим за кинеске држављане 2017. Прошле године број кинеских туриста у нашој земљи повећан је за чак 180,8% у односу на 2016., док је у првој половини ове године раст 97,4% у односу на исти период прошле године, навела је она. 

Треба узети у обзир и потенцијале нашег тржишта који се огледају у отворености грађанства и привреде према дигиталном окружењу, рекла је Матић.

Интересовању за нашу земљу свакако су битно допринели прикључивање Србије Дигиталном путу свиле, добри односи између два председника, као и контакти и сарадња између Министарства трговине, туризма и телекомуникација и Националне комисије за реформу и развој Кине, закључила је Матић за Б92.нет.

EUR/RSD 117.5515
Најновије вести